Recension av ”En sång från havet” av Tobias Myrbakk

myrbakk

Tobias Myrbakk debuterade 2009 men han är ett nytt namn för mig. Eftersom jag är en skräckfantast blev jag nyfiken på honom och nu har jag läst en av hans noveller – ”En sång från havet”.

Den här novellen är för dig som uppskattar skräck som flåsar dig i nacken. Här möter du Göran, en man som lever ett mycket ensamt liv – nästan i alla fall. I badrummet bor det nämligen någon som har en väldigt vacker sångstämma men som kanske inte riktigt platsar som inneboende eller någon man presenterar för sina föräldrar. Det är en härligt nervkittlande novell som har en genomgående spänning från början till slut.

Jag ser fram emot att få läsa mer av Tobias Myrbakk framöver.

En reaktion på ”Recension av ”En sång från havet” av Tobias Myrbakk

Kommentera

